DIN LEVERANDØR AV ØKOLOGISK KOSMETIKK - FOR EN SUNN OG MILJØVENNLIG LIVSSTIL
Til kassen
Totalt: 0
Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-
DIN LEVERANDØR AV ØKOLOGISK KOSMETIKK - FOR EN SUNN OG MILJØVENNLIG LIVSSTIL

Salgsbetingelser bedrift

Innholdsfortegnelse:
 

1.  Generelt

2.  Forbehold 

3.  Kundens plikter

4.  Bestilling

5.  Levering

6.  Priser, betaling og frakt

7.  Reklamasjon 

8.  Retur av varer 

9.  Salgspant

10. Force majeure

11. Ansvarsbegrensning

12. Endringer

13.Partene

 



1. Generelt

 

De angitte betingelsene regulerer bedriftskundens bruk av varer og tjenester levert av Green Spirit AS (heretter kalt leverandør). Betingelsene gjelder for alle salgstransaksjoner gjort gjennom Green Spirit AS sine salgskanaler.


2. Forbehold 

Leverandør tar forbehold om skrive- eller trykkfeil som eventuelt kan ha oppstått på sine nettsider, trykksaker og prislister. Prisene er ikke faste. Ved for eksempel endringer i valutakurser, pålagte avgifter eller andre kostnader, kan prisene endres uten forvarsel. Vi tar forbehold om utsolgte varer eller varer som har gått ut av produksjon.


3. Kundens plikter

Den som er registrert som bedriftskunde hos leverandør er ansvarlig for betaling av de ytelser leverandør eller dennes samarbeidspartnere leverer i henhold til de enhver gjeldende vilkår.


4. Bestilling

Bestilling kan foretas på GreenSpirit.no med tildelte innloggingsdetaljer.

Forhandlerkunder plikter å bestille hele kolli, dvs. pakker à seks e.l i henhold til gjeldende prislister.

Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen.

Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.


5. Levering

Leveringstiden avhenger av hvilke produkter som bestilles, mengde og leveringsadresse. Alle leveringstider som blir oppgitt av leverandør er å anses som veiledende. Normalt sendes varene innen tre virkedager etter bestilling. Hvis et produkt er utsolgt vil kunden bli kontaktet og informert om når varen kan bli levert.


6. Priser, betaling og frakt

Leverandør opererer med nettopriser. Alle angitte priser er eksklusiv merverdiavgift. 

Bedriftskunder som videreselger leverandørens varer er pliktig til å følge de veiledende prisene. Kampanjer og rabatter på ordinære varer kan ikke vare lengre enn avtalt tidsrom.

Fakturering skjer via Aprila Bank, Svea eller forhåndbetaling. Avhengig av kredittvurdering vil det tilbys opp til 21 dager kreditt. Ved manglende innbetaling vil det tilkomme pyrregebyr og omkostninger i henhold til kredittselskapets vilkår. 

Fraktavgift: Fri frakt på ordre over 5.000kr ekskl. mva. Ordre under dette beløpet vil bli fakturert med fast frakt på kr 250,-. ekskl.mva


8. Reklamasjon 

Kunden forplikter seg til å kontrollere leveransen ved mottak og før signering av fraktbrev. Skulle forsendelsen være utsatt for transportskade, skal skaden angis på fraktbrevet og en signert gjenpart av fraktbrevet beholdes av kunden for eventuelt senere reklamasjon på mottatte produkter. Uten en slik merknad samt en gjenpart/kopi av fraktbrevet bortfaller muligheten til å reklamere på en eventuell transportskade.

Skulle det være feil eller mangler på varen som ikke skyldes transportøren eller kunden selv, skal dette meddeles til leverandør så snart som mulig og innen 3 (tre) virkedager. Reklamasjon skal skje skriftlig med bildedokumentasjon og det skal fremgå hvilke feil og mangler varen har samt omfanget av skaden eller mangelen.


9. Retur av varer 

Retur av varer godtas ikke, med mindre det dreier seg om feilsendte varer. Ved feilsendte varer må krav om retur komme senest innen 5 (fem) virkedager etter mottak. En eventuell retur godtas ikke uten forhåndsgodkjennelse av salgskonsulent/ordrekontor. Alle returnerte varer må være i hel og uåpnet forpakning og i god, salgbar stand. Returvarer som ankommer skadet pga. dårlig emballering vil ikke bli kreditert.


10. Salgspant

Leverandør har salgspant i de solgte varer inntil salgssummen inklusive renter og alle omkostninger er innfridd, jfr. pantelovens §3-14.


11. Force majeure

Dersom leverandør er forhindret fra å levere som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet som partene ikke råder over, er leverandør fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller. Leverandør skal i slike tilfeller krediterer den mangelfulle varens kjøpesum. Eventuelle forskuddsinnbetalinger fra kunde skal krediteres dersom det viser seg at bestilte varer ikke kan leveres innenfor et akseptabelt tidsrom.


12. Ansvarsbegrensning

Leverandør sitt erstatningsansvar er begrenset opp til fakturert verdi av gjeldende vare. Leverandør er ikke erstatningspliktig for kjøpers direkte og indirekte tap eller skade forårsaket av produkter levert av leverandør.


13. Endringer

Leverandør forbeholder seg retten til uten varsel å endre nåværende vilkår.


14.Partene

Selger Firmanavn: Green Spirit AS
Kontaktadresse: Kong Sverresvei 2. 1639 Gamle Fredrikstad
E-post: bedrift@greenspirit.no
Telefonnummer: 95248752
Organisasjonsnummer: 912 167 763

Kjøper er den person som foretar bestillingen.